Cesta k textu na webu --> www.cssb.cz / O nás / Rady a Zajimavosti / Psychologie / Rady jak doplnit energii během dne

 

Rady, jak doplnit energii během dne

Padající hlava na klávesnici a třetí káva v řadě. Určitě jste podobný den někdy měli. A někteří z vás ho možná mají každý druhý den. Jste unavení, neproduktivní, potřebujete způsob jak se nabít, ale káva vám už nepomáhá. Je to logické, protože čím víc pijete kávy, tím méně je účinná. Spousta lidí by zde sáhlo po energetických drincích, ale ty působí pouze dočasně a stav následující po počátečním rozjaření je ve výsledku ještě horší než ten původní. Proč si tedy nepřipomenout pár způsobů, jak doplnit energii více přirozenou cestou.

  1. Studená sprcha Neexistuje skoro žádná činnost, která by vás nakopla tolik jako studená sprcha. Nejideálnější ji provádět vždy ráno, ale pokud přicházíte během dne o energii a máte možnost se osprchovat, tak je to zcela ideální a zdravý způsob. Studená sprcha v prvé řadě vzbudí všechny svaly, které se začnou rozjíždět, aby mohly chránit orgány před chladem. Do těla se vpustí hormony, které způsobují rozjařené pocity. Bojíte se, že vám poté bude zima? Nemusíte, protože pokud si dáváte opravdu ledovou sprchu, tak bude vždycky voda studenější než vzduch ve vaší koupelně, takže vám ve výsledku bude větší teplo. Pro začátek doporučuji si postupně na sprchu zvykat, dát si vlažnou vodu a až postupně ochlazovat. Když něco podobného neděláte pravidelně, tak by to mohl být až moc velký šok, dát si hned ledovou vodu a to by vám mohlo uškodit.
  2. Poslechnout si během dne hudbu k nabuzení Hudba má na nás obecně blahodárný vliv. Když si během dne pustíte nějakou svou oblíbenou energickou hudbu, tak to nabudí váš mozek a díky tomu i vaše tělo. Je jedno jestli posloucháte pop, nebo metal, musí se vám to líbit a být to energické.
  3. Krátce si zacvičit Stačí vám dvacetiminutové krátké cvičení a už se vám bude do těla vplavovat hormon štěstí – endorfin. Ideální je dynamické cvičení jako je například běhání nebo skákání přes švihadlo v krátkých intenzivních intervalech. Poté už se jen trochu protáhněte a budete se cítit, jako byste mohli lámat skály.
  4. Pijte hodně vody Může se to zdát jako klišé, ale je dokázáno, že nedostatek tekutin způsobuje únavu a nesoustředění. A když vás ještě během dne zastihne migréna, tak vás to může pěkně vykolejit. Důležité je pít čistou vodu, nebo čaj bez cukru. Slazené nápoje nás v mnoha případech naopak ještě dehydratují.
  5. Udělejte si pauzu a věnujte ji relaxující činnosti Během dne máte spoustu práce. Jenže soustavná práce, která trvá déle než hodinu, je čím dál více únavnější. Stačí, když si mezi prací dáte jen 10-15 minut pauzu. Můžete si číst knížku, hrát hru nebo se jen tak trošku projít a protáhnout. Váš mozek si utřídí informace, které jste doteď zpracovali, a bude se vám pracovat mnohem lépe.

Některé z těchto tipů jsou individuální a nemusí na vás úplně fungovat, ale mohu vám zaručit, že některé na vás fungovat určitě budou. Žádný z nich nevyžaduje závratnou námahu, ale výsledky budou nad očekávání a vy nebudete už muset pít litry kávy a usínat během práce.